vrijdag 29 augustus 2014

29 augustus 2014 - Murphy's law

Speciaal voor de verkoop van elektrische auto's heeft Renault leuke charmante dames aangenomen. Elektrisch rijden is namelijk niet stoer en mannelijk en het schijnt bij mannelijke verkopers nogal wat weerstand op te roepen. Zij vinden dat elektrisch rijden niets met écht autorijden te maken heeft,.....een beetje dat idee (en er dan vies bij kijken). Hoewel ik voorstander ben van "koop lokaal", is de Strijense Renaultgarage blijkbaar ook nog té stoer voor elektrisch want wij werden doorverwezen naar Etten-Leur. En zo kwam het dat ik op 9 mei jl., ja, ja, bij een leuke enthousiaste verkoopster, het verkoopcontract tekende voor een 100% elektrische Renault Kangoo. Niet echt een sexy wagen maar voor mij moet een auto maar aan drie zaken voldoen; hij moet altijd starten, niet te veel kosten en zonder gedoe drie honden of een baal hooi kunnen bergen.

Net als de rest van de wereld tegenwoordig, wil ik niet te lang wachten op mijn nieuwe aanschaf maar dat was allemaal geen probleem. Leverdatum in week 27. Overzichtelijk, dacht ik en de foeilelijke oplaadpaal hing ook in een rap tempo thuis aan de gevel. Maar de weken verstreken, 28, 29, 30, 31 en ja, eindelijk eind week 32 werd ie in de garage afgeleverd maar hij zou dan pas in week 33 rijklaar zijn. Dat moet dan maar. "Heb erg in het tussenschot!", riep ik nog tegen de mannelijke verkoper die voor de afhandeling mocht zorgen..... Maar nu ging de wet van Murphy in werking want de aflever afspraak van 13 augustus werd afgebeld. De ombouwer had verzaakt en de auto was zonder hondenrek teruggekomen. Ook de aflever afspraak van 20 augustus werd afgebeld. De ombouwer had blijkbaar maar één lasser en die was nog steeds met vakantie. Arme verkoopmijnheer van Renault...als je al niets met elektrisch rijden hebt en je moet ook nog slechtnieuwsgesprekken voeren over het afleveren van een....jawel...elektrische auto, dan helpt dat niet.

Maar vandaag is ie er dan eindelijk....., eind week 35, ruim 8 weken over tijd. De oprechte excuses van de verkoopmijnheer van Renault, die met een fles wijn en een dinercheque de pijn wat probeert te verzachten. Het werkt.....na al die toestanden wilden ik die Kangoo eigenlijk helemaal niet meer maar vandaag ben ik blij met mijn nieuwe 100% elektrische bolide!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.