donderdag 26 maart 2015

26 maart - Deelname Alpe d'Huzes

Jaco komt al weer een flink aantal
jaren bijna dagelijks op de fiets
naar zijn werk.... 
Eén van onze verkoopadviseurs, Jaco Bongers, heeft het plan gevat met de fiets in juni de Alpe d'Huez te gaan bedwingen. Om zijn sponsoractie een duwtje te geven, heeft Iris hem geïnterviewd.

Vertel eens wie je bent?
Ik ben Jaco Bongers, 49 jaar en woonachtig in Zwijndrecht en al weer ruim 10 jaar werkzaam bij Van der Sijde Hout in Strijen.

Welke uitdaging ga jij aan?
Ik ga samen met een team de Alpe d'Huez bedwingen voor een goed doel.

Waarom heb jij specifiek voor dit doel gekozen en wat houdt het in?
Vorig jaar hebben kennissen van het bedrijf Rometal deelgenomen en dit jaar vroegen zij of mijn vrouw en ik ook mee wilden doen op 4 juni a.s. Het leek mij mooi om mijn racefiets-hobby dit jaar te combineren met een goed doel. Iedereen kent tenslotte wel iemand die deze ziekte heeft moeten dragen. Ik wil graag een steentje bijdragen aan het ophalen van geld voor o.a. onderzoeken voor betere behandelingen tegen kanker.


Wat is het streven van team Rometal?
Het is de bedoeling dat de deelnemers zo veel mogelijk geld inzamelen voor de KWF kankerbestrijding. Wij, als team Rometal, hebben het streven om €30.000,- op te halen, iedere deelnemer uit deze groep € 5.000,-

Uit hoeveel leden bestaat het team Rometal?
Ja, het fietsteam bestaat uit 6 personen. Het wandelteam, waar mijn vrouw aan deel zal nemen, bestaat uit 4 mensen. Mijn doel is om de Alp d'Huez op 4 juni minimaal 6 keer te fietsen. De teamleden bepalen dit ieder voor zich.

Hoe bereid je jezelf voor op deze beklimming?
Ik fiets al jaren dagelijks op mijn racefiets (een Trek Carbon van 7,5 kg) naar het werk op en neer (ongeveer 40 km per dag). Onze teamcaptain heeft thuis een hometrainer, waarop het programma van de Alpe d'Huzes staat, waar wij bergetappes op kunnen trainen. Daarnaast let ik op mijn voeding en heb ik een streefgewicht waarnaar ik toe werk. Ongeveer een maand voor het evenement ga ik een meer specifiek voedingsschema hanteren. Verder maken wij als team fietstochten.

Hoe kunnen wij jou en het team volgen of zelfs sponsoren?
Via onze Rometal facebookpagina of via de sponsorpagina van de website van "Opgeven is geen Optie".

Het slotwoord van Jaco:
Ik zou heel graag mijn streefbedrag van € 5.000,- betalen voor KWF kankerbestrijding. Wilt u mij helpen? U kunt uw sponsorbedrag via mijn sponsorsite doneren door te klikken op 'steun deze actie!'. U kunt dan kiezen om mij eenmalig of per beklimming te sponsoren. De website helpt u dan stap voor stap door het betaalproces heen. Mocht u vragen hebben, dan kunt u mij mailen: jaco@vandersijdehout.nl . Alvast hartelijk dank voor uw bijdrage!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.