maandag 21 oktober 2013

21 oktober 2013 - Niet achterlijk!

Frank poseert heel braaf in een
korte broek nu het opeens
"tropische" temperaturen zijn.
Ik hoef niet lang te zeuren als ik Frank voor One photo a day in een korte broek wil hebben. Sterker nog, het kost me nog geen 5 minuten en Frank is altijd wel in voor een geintje. Het is zo'n 18 graden Celsius en vandaag helpt Frank een dagje in de productie. Frank is langere tijd operator geweest en werkt nu niet meer achter maar voor, als verkoopadviseur. Frank weet als geen ander hoe het is om achter te werken. Laten wij helder zijn, als wij over de jongens achter praten, hebben we het niet over achter als in achterlijk, achtergesteld of achteraf. Overigens moeten wij het inmiddels over jongens én een meisje hebben. Sinds enige maanden stept ook Miranda daar rond. Nee, als wij het over achter, hebben we het over iedereen die niet hele dagen op kantoor zit, ....en dus achter werkt.
Als een klant een bestelling komt halen, roept zelfs Sjanie over de portofoon; "Collega's achter, er komt een klant naar de loods." Raar eigenlijk maar het is voor iedereen helder als je bij het weggaan roept: "Ik ben even achter..". Het is niet altijd een te benijden functie, achter werken. Kort samengevat is de stelling; binnen wordt er de hele dag koffie gedronken en buiten, of te wel achter, wordt er niet op je vingers gekeken en kun je doen en laten wat je wilt. Dat is natuurlijk een beetje té kort door de bocht. Wat achter betreft, ik vind het bewonderenswaardig om dag in dag uit, in weer en wind, steeds maar weer buiten aan het werk te zijn. Zelfs in de loods kan het onaangenaam tochten en 's winters zijn er periodes dat de machines en de mensen alleen ijsvrij te houden zijn met heaters. Nee, geef mij maar Frank in een korte broek!