woensdag 15 januari 2014

15 januari 2014 - Kleine Greetje uit de Polder

Samen Unique zijn
videoboodschap 1990
Op het gebied van klantvriendelijkheid ben ik in de jaren negentig min of meer gedrild bij Unique Uitzendbureau. Dit was mijn eerste echte werkgever en ik heb er een aantal jaren als intercedente gewerkt. Wat heb ik dáár veel geleerd! Ik was tenslotte echt nog de "kleine Greetje uit de polder" maar blijkbaar zag ik er volwassen genoeg uit om op te mogen treden in de nieuwe bedrijfsfilm Samen Unique Zijn. Samen met een aantal collega's maar ook met bekende acteurs zoals Monique Rogier, Jan Douwe Kroeske....en hoe heet ie...Eddy, uit die grappige serie van toen. In deze videoboodschap vertelden wij aan onze (potentiële) klanten wie wij waren en wat wij voor hen konden betekenen. Aangevuld met kleine toneelstukjes van praktijksituaties die moesten onderstrepen hoe fijn én noodzakelijk het was om met óns zaken te doen. Storytelling ten top eigenlijk en heel vooruitstrevend voor die tijd. Ik heb hem vandaag teruggekeken....=>
...hij duurde wel een half uur!! Achter de boodschap (hoe met klanten om te gaan en hoe belangrijk een goede samenwerking met collega's is) sta ik nog steeds maar ik heb me verbaast dat men in 1990 blijkbaar nog een half uur de tijd nam om deze boodschap te bekijken en te beluisteren. Dat we dat zelfs maar van onze klanten durfden te vragen!? Onlangs bekeek ik een super leuke en vrolijke presentatie van een bedrijf op YouTube en die duurde 4 minuten. Máár VIER minuten en ik was bij 2,5 minuut al afgehaakt, afgeleid en afgedwaald. Daar schrok ik wel van want als zelfs mijn spanboog in 25 jaar tijd zo extreem ingekort is, vind ik dat op zijn minst zorgwekkend....