vrijdag 31 januari 2014

31 januari 2014 - Waar is Wickie de Viking?

Help, ik zoek inspiratie!
We maken in januari een vliegende start. Het is lekker druk, de winter blijft uit (wat niet leuk is voor schaats- en sneeuwfanaten maar wel prettig voor de handel) en we hebben 2013 overleefd. Geen enkele reden waarom ik zelf niet vol gas zou kunnen gaan! We hebben er tenslotte zin an...maar het zogenaamde schetsboek blijft leeg. Angstig leeg.... Normaliter ben ik een soort Wickie de Viking (ja, zo oud ben ik al) dan wrijf ik even langs mijn neus en voila...er schiet boven mijn hoofd een lampje aan met een briljant idee. Van één idee volgt het andere en in no time heb ik een jaarplanning in beeld en weet ik wát, en hóe we het gaan doen. Maar nu even niet....


En daar word ik niet bepaald rustig, en zeker niet gezellig van. Als ik kijk naar wat er geschreven wordt over trends voor 2014 dan lees ik over de zoektocht naar menselijke pareltjes omdat integriteit en vertrouwen in de huidige samenleving ver te zoeken zijn. Klopt, ..ik merk ook wel dat ik sceptisch, en soms zelfs cynisch, ben als ik de berichtgeving over de banken, de politiek en de reclame voorbij zie komen. Mijn 2013 motto: "Erger u niet maar verwonder u slechts", had ik wellicht op mijn hand moeten laten tatoeëren want hoewel ik graag oordeel loos en met liefde naar zaken kijk, kost me dit momenteel een beetje moeite en betrap ik mezelf erop dat ik ook met regelmaat geërgerd mijn wenkbrauwen frons. Daarnaast voelt het hele Google/Facebook/Linkedin gebeuren soms ook als een overload aan informatie en vraag ik me af of het nog wel iets brengt. Er zijn momenten dat ik merk dat het energie slurpt en kennis en privacy ontfutselt. Onecht, onoprecht, oneerlijk, bij-elkaar-verzonnen, we hebben er een grotere hekel aan dan ooit, lees ik in Sprout.

Goh maar als ik er zo naar kijk, dan is het eigenlijk niet eens zo heel moeilijk. Ik hoef helemaal niet terug naar de tekentafel... Het is geen kwestie van het roer om, of van ingewikkelde strategieën. Het is een kwestie van het ingestoken pad blijven volgen, vertrouwen houden, waar nodig bijsturen en stevig vast blijven houden aan onze hartfactoren. Puntjes op de i, en niet alleen naar binnen gericht maar ook naar buiten met 100% aandacht voor onze klanten en hun behoeften. Tot slot en niet in de laatste plaats...met elkaar volhouden oprecht en authentiek te zijn.

Van der Sijde Hout 3.0., what you see is what you get!
Gelukkig!! Het Wickie-gevoel is terug!