vrijdag 18 oktober 2013

25 september 2013 - Happy family

Het verkoopeiland in beeld.
Doel is korte lijnen in
de communicatie maar het
valt niet altijd mee iedere
dag op elkaars lip te zitten.
Als je al deze berichten leest, zou je gemakkelijk kunnen denken dat wij iedere dag opnieuw one happy family zijn. Ik herinner me zo'n tv reclame. Wat was het? Iets Zonnatura-achtigs met een zoetsappig achtergrond muziekje en mensen met onnatuurlijk witte tanden. Nee, daar zouden wij geen model voor kunnen staan. Sterker nog, ik zou dat niet eens willen! Daar waar je met pakweg 13 personen op een klein aantal vierkante meters zit, valt het echt niet mee om altijd maar met een stralende glimlach achter je bureau te zitten. Je soms ergeren, boos zijn en er goed de balen van hebben, is volkomen normaal en wat mij betreft ook gezond. Allemaal uniek, verschillende talenten maar ook grote verschillen in levensfases, eigenaardigheden en zelfs godsdienstovertuigingen.
Wat belangrijker is, is dat er respect voor elkaar is, ondanks of juist dankzij de verschillen. Wij proberen dat te bewaken maar dat valt niet altijd mee. Misschien vind ik dat, van het hele pakket van werkgever zijn, nog wel de moeilijkste klus. Dat altijd maar weer die neuzen dezelfde kant op krijgen zonder dat het een zouteloos stelletje of clubje zonder eigen mening wordt.