maandag 11 november 2013

11 november 2013 - Kerstverlichting

Mijn ouders weer op pad
met het lijstje voor het
aankomende feestje.
Het gebeurt wel vaker maar vandaag waren mijn ouders even op de zaak voor een bijzondere bespreking. Na anderhalf jaar voorbereiding, wordt aanstaande zaterdag het jubileumboek officieel aan de tweede generatie overhandigd. De afronding van het boek wordt met het projectteam gevierd aan de Buitendijk. Geen enkel budget is nog toereikend om groots uit te pakken dus wordt besloten creatief en zelfvoorzienend te zijn. Helemaal van deze tijd. Het wordt een beetje van onszelf en een beetje van Keurslager Kay. Omdat mijn moeder daar vreselijk goed in is, hebben we haar gevraagd een aantal lekkere dingen klaar te maken. Eric en ik hebben inmiddels de kerstverlichting opgehangen zodat dit zaterdag net voor wat extra sfeer zorgt.
Een 85 jarig jubileum is niet zo zeer een voor de hand liggend getal maar wachten met een boek tot het een mooi rond getal zou zijn, 100 jaar of zo, was geen optie. Mijn ouders zijn gelukkig nog beiden in goede gezondheid maar Oom Teun, de  broer van mijn vader is echter al enige jaren geleden overleden. Zijn vrouw, onze tante Marjan, is ook bij ons familiebedrijf werkzaam geweest en heeft dus ook haar bijdrage kunnen leveren. Het is een ontzettende leuke ervaring geweest om met de tweede generatie een stap terug in de tijd te zetten en herinneringen op te halen.