|
Hoe deze foto een ware
hit werd.... |
Sinds we die
One photo a day campagne begonnen zijn, verbazen wij ons nog dagelijks over het succes. Onze Facebook pagina is er zeker goed door bekeken en aan de statistieken te zien, wordt het bereik iedere dag groter. Grappig.....het is tenslotte als een geintje begonnen en het commerciële nut is ook niet te meten. Dat hoeft ook niet, wij wilden wel wat meer doen aan onze regionale bekendheid. Dit helpt daar zeker aan mee. Gelukkig hoef ik niet alle dagen zelf een spontaan kiekmoment te kiezen. Vaak genoeg krijg ik er in de ochtend al één op de mail als suggestie. Het principe is wel dat het wel een foto van díe dag moet zijn, of in het ergste geval van een dag of twee ervoor maar zo realtime mogelijk. Dat lukt tot nu toe goed.
Vanmorgen kwam er een mail van Corina, met een foto van een stofzuigende Jos. Het verhaal erachter is dat wij uit kostenbesparing de schoonmaakuren gehalveerd hebben en nu ongevraagd iedereen zijn steentje bijdraagt. Dat deze foto zo massaal bekeken en "geliked" zou worden, had zelfs ik niet kunnen bedenken. Wat is er in toch zo bijzonder aan een foto van een man die aan het stofzuigen is? Wie het weet, mag het zeggen.