maandag 18 november 2013

18 november 2013 - Eerste exemplaren overhandig

Wolter Beijer overhandigt
de eerste exemplaren
van het jubileumboek
aan mijn ouders
en Tante Marjan.
Een besloten feestje aan de Buitendijk. Daar waar anderhalf jaar geleden de kick off werd gegeven voor het project Jubileumboek, daar werd zaterdag, het immense karwei, feestelijk afgerond. Eindelijk toosten met het projectteam, bestaande uit auteur Wolter Beijer , redacteur Trinke van Dam en grafisch vormgever Jeanette Goudswaard en de direct betrokken familieleden. In tegenstelling tot het gemak waarop Goris een formeel praatje houdt, zo zit ik toch wel een paar uur te zweten op mijn speech. Ik wil deze middag iedereen bedanken voor haar of zijn bijdrage maar ik weet dat ik nogal de neiging heb om van de hak op de tak te springen. Daarom schrijf ik mijn tekst vooraf helemaal uit zodat ik zeker weet dat ik niets en niemand vergeet.
Ik haal ook even kort aan wat een bijzonder proces het is geweest en wat het met Goris en mij gedaan heeft. The making off.....heeft ervoor gezorgd dat wij, ondanks de economische recessie en onzekere tijd, opnieuw thuisgekomen zijn in ons eigen bedrijf. Dat geeft vertrouwen, in elkaar en in de toekomst. Anderhalve maand geleden is het boek al van de drukker gekomen en als goed bewaard geheim in de dozen gebleven. Uiteindelijk is het moment toch echt daar. Ik geef Wolter de eer om de eerste exemplaren uit te reiken aan mijn ouders en Tante Marjan. Een emotioneel moment. Ook voor mijn tante want hoewel ze blij is dat er nu ook voor haar overleden man (Oom Teun) een podium is gecreĆ«erd, feit blijft ze hem nog steeds enorm mist. De kop is er af! Nu kunnen we onze andere jubileumactiviteiten verder uit gaan rollen.....