Goris vandaag op pad. Hij checkt of alles naar wens verloopt op een werk in de Lier. |
Sterker nog, wij zouden klantgerichtheid en klantbeleving uitgevonden kunnen hebben! Vorig jaar hadden wij een andere auditor en een hele andere ervaring. De noodzaak om onze klant tevreden te stellen was alleen nog maar meer toegenomen, dus daar kon het niet aan liggen. Met een aankomende audit in januari, realiseerde ik me dat die kater nog lang niet weggeëbd was. Dat zette me aan het denken. Ik vond het in eens allemaal zo absurd! Natuurlijk moeten wij een goed werkend managementsysteem hebben, daar wordt tijdens de audits van SKH en de audits voor FCS en PEFC ook naar gekeken. Voor controlerende instanties zoals de Omgevingsdienst en de Arbeidsinspectie moet je ook je zaken op orde hebben maar daar zijn wij toch ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor? Wat is dan de toegevoegde waarde van nog eens een ISO certificaat, waar sinds de jaren 90 niemand meer om vraagt? Een extra stok achter de deur? Ik besluit gewoon de telefoon te pakken en ons certificaat op te zeggen.....