donderdag 24 oktober 2013

24 oktober 2013 - Halloween

Leo poseert in  een oranje
schort als aanloop naar
zijn Halloween feestje.
Leo zit in het bestuur van het SKOS, een stichting wat cultureel werk organiseert voor het buurtschap Schenkeldijk. Voor morgen hebben ze een leuke Halloween avond op de agenda staan. Inmiddels hebben zich ca. 50 kinderen, tot 12 jaar, aangemeld! Trick or treat in donker, huis aan huis, in de meest angst aanjagende Halloween kostuums met lampions en lantaarns. Aansluitend is er een disco. Om die disco wat te verduisteren, en onze goede Van der Sijde wil te tonen, sponsoren wij gronddoek en mogen ze de feestlampjes lenen. "Wat trek jij aan, Leo?", vraag ik hem. Hij moet nog even verzinnen, en dus geef ik hem een oranje BBQ-schort wat al weken over de afdeling zwerft omdat dit bij een bestelling zat maar nog niet door iemand is toegeëigend.
Eind oktober is er ook niemand die bbq-en in zijn systeem heeft, vrees ik. "Even kijken of oranje je staat", zeg ik. We worden er allebei niet blij van. "Ik denk dat het een monniken pij wordt", zegt Leo. En zoals je misschien weet, ik denk in plaatjes. Dus Leo met zo'n lang gewaad, een kap over zijn hoofd en zo'n eng masker er onder? Mmm, ik ben toch blij dat ons woonhuis niet op de route licht.....