vrijdag 18 oktober 2013

14 oktober 2013 - Wild West


Spoedberaad achter
gesloten deuren.
Ook al is het nu financieel passen en meten, er is wat ons betreft geen enkele reden waarom de bank nu volop in onze nek moet komen hijgen of mails met dreigementen moet sturen. Ik worstel een beetje met de woorden want enerzijds sta ik te popelen om hier te vertellen hoe ik me écht voel, anderzijds wil ik discreet blijven. Hoe open wij zelf ook zijn en hoe transparant onze bedrijfscultuur ook is, sommige zaken kunnen beter binnenskamers blijven. Boos of niet. Hoe dan ook, vandaag zitten wij met de accountant rond de tafel om de derde kwartaalcijfers te bespreken. En wat discretie betreft. In ons jubileumboek zijn wij ook discreet gebleven
Wat bankverhalen betreft. In ruim 180 pagina's is er is welgeteld op één onderwerp, door mijn vader, censuur toegepast. En dat is op een stukje over de bank. Een geromantiseerd stukje nog wel ten tijden van de beslaglegging. Dit tot verdriet van de auteur want het was werkelijk een briljant geschreven stukje. Een ware beleving over die specifieke periode. Ik vond het ook wel jammer dat het eruit moest maar het was ook best een beetje Wild West, dat wel.

Toevoeging: inmiddels weten wij dat de desbetreffende bank heel goed in staat is zijn eigen Wild West verhalen te schrijven :-)....maar dat was op 14 oktober nog niet bekend.