donderdag 21 november 2013

21 november 2013 - Tuinman in de wijk

Praatje met Douwe
van Creatief Beheer
Vandaag had ik een leuk praatje met Douwe Kappers van Creatief Beheer. Hij was hier voor hout en ik zag zijn leuke wagentje op het terrein staan. Een huis op wielen! Daar gaat mijn "KlukKluk" hart sneller van kloppen zeg maar... Douwe laat de trap zakken en toont mij zijn domein. Het dient nu als gereedschapshok maar er zit ook een kookplaatje in. "Het is een eyecatcher in de stad, zegt Douwe, en dat is nu net de bedoeling". Doel van het stadsinitiatief van Creatief Beheer is om de "Tuinman" terug te brengen in het Rotterdamse straatbeeld en deze stad op deze manier leefbaarder en aantrekkelijk te maken. Dat is wat ik lees op hun website. Het is een zeer interactieve site en er is veel op te zien en te lezen.
Over eco wijken, daktuinen en groenten telen. Helemaal 2013 dus. Ik vraag nog even door over de houtsoorten waar zij mee werken. Bij voorkeur Europese houtsoorten, en natuurlijk géén geïmpregneerd hout. Oei!! Daar ligt voor ons nog een taak weggelegd, denk ik dan, qua advies en voorlichting. Tenslotte heeft de VHN, namens de houtimpregneerbedrijven in Nederland, ook haar handtekening gezet onder het Green Deal convenant van de overheid. Ik geef hem mijn kaartje. Daar moeten we binnenkort maar eens over praten.